Subscriu-te a RSS Feed
per rebre les últimes actualitzacions del bloc.

Envia un correu electrònic
per donar les teves opinions o
proposar articles.


“Premi del consumidor alemany a la mentida publicitària més insolent”

Foodwatch, organització alemanya de protecció al consumidor, va denunciar que Danone fa publicitat enganyosa del seu producte Actimel.

La forma de fer la denúncia: lliurant a Danone el “Premi del consumidor a la mentida publicitària més insolent“. L’associació va lliurar el premi Goldener Windbeutel 2009 a Danone, però la marca no està per res d’acord amb el que ha denunciat i va iniciar una campanya mediàtica per contrarestar l’efecte de semblant guardó, atorgat mitjançant un sistema de votació en línia.

El lema de la campanya d’Actimel, “Actimel activa les teves defenses”, és durament criticat per Foodwatch: “Actimel no protegeix dels refredats, reforça dèbilment el sistema immunològic i no va tan bé com un iogurt natural tradicional, però costa quatre vegades més i hi ha el doble de sucre. La publicitat de Danone és un gran conte probiòtic “, afirma Anne Markwardt, directora de la campanya de Foodwatch.

La campanya de Foodwatch contra la publicitat enganyosa d’aliments es va desenvolupar des del 19 de febrer a la web Abgespeist, on l’organització presenta diversos productes. Dels 35.000 consumidors que hi han participat, el 47% s’ha decidit per guardonar al producte de Danone com el major engany publicitari. Els altres nominats van ser: una beguda infantil de Bauer Milch, Béns Maja, Bertolli Pesto Verd d’Unilever, un suc infantil de Granini (FruchtTiger) i un producte del fabricant de galetes i dolços Bahlsen.

2 comentaris per a

“Premi del consumidor alemany a la mentida publicitària més insolent”

  • Jordi |

    Hola,

    Reduir una pàgina web com aquesta al mínim d’usuaris catalano parlans es la pitjor manera de desaprofitar l’espai, el medi i el potencial de les paraules. El català i Catalunya son de puta mare però… el que ens interessa aquí es que aquestes informacions arribin al màxim nombre de persones a nivell global i això no s’aconsegueix escribint únicament en català, ja que es una llengua minoritària, com a mínimi hauríen de traduirse també al castellà.

    A mès la web es molt lenta… carrega massa fotografíes i triga molt a iniciar-se… si has arribat als 80 mil visitants així… en millors condicions tindries ja 1 milió.

    Jo soc informàtic, dissenyador gràfic i webmaster si t’interessa fer alguns canvis i millorar aspectes tècnics pots contactar-me a info@solinfoc.com.

    Jo tambè estic ficat desde fa anys en aquest món i en concret en el de la nutrició, tinc un blog relacionat des d’on et linko, es http://safme.wordpress.com. Et vaig conèixer a través d’una amiga que compra a la teva tenda a Sabadell.

    Salutacions,

    Jordi

  • Angel Perera |

    Hola Jordi,

    Afortunadament, avui en dia, hi han uns traductors automàtics a la xarxa meravellosos. Així doncs, l’idioma no és en absolut cap barrera per transmetre coneixement -si es tenen ganes d’obtenir-lo i si predomina una mentalitat oberta-.

    Moltes gràcies per el teu oferiment a nivell de gestió, però funciono amb el Word Press i de moment no tinc problemes.

    Felicitats i ànims per treballar en el món de la nutrició, de fet és una de les claus més importants per a la Salut.

    Salut i una abraçada,
    Àngel.

Vols donar la teva opinió? Escriu el teu comentari:

Nom *
Mail *
Web